Monday, June 25, 2007

Aegean: Μια όχι και τόσο φθηνή εγγραφή

Ας δούμε λίγο ορισμένα πράγματα:


Η εταιρία σε σχέση με τους κυριότερους ανταγωνιστές της στο εξωτερικό διαπραγματεύεται (ή θα διαπραγματεύεται) 18 με 20 φορές τα κέρδη του 2006 το οποίο είναι μεν στο μέσο όρο της Ελληνικής αγοράς αλλά ΔΙΠΛΑΣΙΟ από το μέσο όρο των εταιριών του χώρου. Για τιμή προς λογιστική αξία ούτε λόγος αφού η εταιρία μπαίνει με 16 εκ. ευρώ Ιδια Κεφάλαια και ζητάει... 140 εκ. ευρώ. Ακόμα και αν τα χρήματα μπουν στην καθαρή θέση τότε ο λόγος διαμορφώνεται στο 3,5 με 3,6 αρκετά υψηλός για να αφήσει περιθώρια σε αυτούς που θα μπουν στην εγγραφή, όταν στο εξωτερικό είναι 1,6 στην καλύτερη των περιπτώσεων. Επιπλέον κάπου μέσα στο ενημερωτικό αναφέρεται ότι η εταιρία έχει κάνει αίτηση για υπαγωγή στο άρθρο 47 λόγω των χαμηλών Ιδίων Κεφαλαίων τα οποία είναι κάτω από 50% του Μετοχικού Κεφαλαίου. Ακόμα και αν αυτό διορθωθεί με την προσθήκη των νέων κεφαλαίων ο χαμηλός μέσος όρος των πολλαπλασιαστών των αεροπορικών εταιριών αποτελέι έμπρακτη αποδοχή ότι δεν υπάρχει ανάπτυξη στον κλάδο και ότι παρά την έξοδο από τον ανταγωνισμό πολλών εταιριών τα περιθώρια κερδοφορίας παραμένουν πολύ ευαίσθητα λόγω των υψηλών τιμών των καυσίμων.


Η επέκταση της εταιρίας στην Ελληνική αγορά δεν έχει μεγάλα περιθώρια και αυτό γιατί είναι ζήτημα αν στην Ελλάδα υπάρχουν δύο ή τρεις κερδοφορες γραμμές. Αν δει κανείς τον ισολογισμό του α' τριμήνου θα διαπιστώσει ζημιές κάτι το οποίο επαναλαμάνεται και πέρυσι. Υπάρχει δηλαδή η κλασσική εποχικότητα που υπάρχει και στην ακτοπλοία με ότι αυτό συνεπάγεται για την ευαισθησία στις τουριστικές παραμέτρους που προσδιορίζουν την ειδική ζήτηση ναύλου. Επίσης σημαντικό αν όχι όλο το κομμάτι των κερδών πραγματοποιείται από τον επίναυλο (την μετακύλιση της άύξησης της τιμης των καυσίμων στο εισητήριο) πράγμα που σημαίνει ότι αν φθηνήνουν τα καύσιμα η είσοδος νέου παίκτη στην αγορά (αν όχι σε κερδοφόρες γραμμές) θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. 4,46 εκ. επιβάτες διακίνησε πέρυσι η εταιρία και πλέον στα νησιά αρχίζουν να μπαίνουν υδροπλάνα τα οποία είναι ικάνα να κάνουν την ζημιά στους κερδοφόρους μήνες του καλοκαιριού (www.airsealines.com).


Σε ότι αφορά τους βασικούς μετόχους αν αληθεύουν τα περί ιδιωτικών κεφαλαίων πριν την αναδοχή και της προσφοράς σε ρευστό που τους έγινες σε λίγο καιρό θα χτυπάνε το κεφάλι τους στον τοίχο που δεν πούλησαν. Ποια εταιρία θα έρθει να επενδύσει στην Aegean όταν θα μπορεί να αναλάβει δωρεάν την Ολυμπιακή Αεροπορία για την οποία το κράτος βρίσκεται σε αδιέξοδο και θα συνέφερε ακόμα και το χάρισμα της από την στιγμή που το δημόσιο μπαίνει μέσα 500 - 700.000 ευρώ ημερησίως; Θα έχει επίσης ενδιαφέρον αν οι σοφιστικέ επενδυτές του εξωτερικού καλύψουν ολοσχερώς το μερίδιο που θα διάθεσει η Citygroup και φυσικά με τι βαθμό κάλυψης σε σχέση με τους Έλληνες. Αν η City καλύψει 3 με 4 φορές το μερίδιο της θα είναι επιτυχία, από 5 και πάνω θα αποτελεί μια μεγάλη έκπληξη (τα fees να΄ναι καλά). Η εγγραφή μπορεί να καλυφθεί και να πάει και καλά στην διαπραγμάτευση της. Το θεμελιώδες περιθώριο όμως έχει σχεδόν εξαντληθεί πριν από την εισαγωγή της...

Αυτά, επειδή πολύ γαργάρα βλέπουμε να γίνεται προς χάρην των τραπεζών και λοιπων δυνάμεων που αβαντάρουν (εμετικά) το εγχείρημα.

No comments: